Betaalde Max Verstappen 3,5 ton voor zijn 911 GT3 RS?

Max Verstappen heeft een uitstekende keuze gemaakt op autogebied. Onlangs werd namelijk bekend dat onze nationale racetrots een Porsche 911 GT3 RS heeft aangeschaft. Helaas voor Max kon ook hij niet ontsnappen aan de huidige Porsche-gekte en moest hij diep in de buidel tasten voor zijn nieuwe Ringspeeltje.

Die GT3 RS kwam er dan ook niet zomaar. Vader Jos heeft eerst zijn zegen moeten uitspreken over de aanschaf van het topmodel der 911’s. Tegen het Zwitserse Blick zei Jos: “Als Max iets groots wil kopen, moet hij daar eerst toestemming voor vragen aan mij en zijn manager. Zoals nu bij de aanschaf van zijn nieuwe priv√©auto.”

Volgens de Zwitserse krant is Verstappen de jongste F1-miljonair du moment, een claim to fame die hij sinds zijn overwinning in Barcelona achter zijn naam heeft mogen schrijven. En die Porsche? Die kocht de jonge coureur om zijn successen van dit seizoen te vieren. Zoals zijn overstap naar RBR.

Die nieuwe miljonairsstatus heeft hij direct aan moeten spreken, gezien de 911 GT3 RS tot op heden (lees: ondanks de enorme hoeveelheid geproduceerde auto’s) als een populair beleggingsobject geldt. Waar hij nieuw af fabriek een vanafprijs kende van 248.600 euro, heeft Max er volgens Autoweek ruim een ton meer voor neer moeten leggen.

Iets wat mij dan weer sterk lijkt, want je hoeft geen genie te zijn om er na een rondje autoverkoopsites achter te komen dat ze met vriendelijke tellerstanden voor veel minder dan 350k worden aangeboden.

Advertenties
Luxury-ins
EQ Performance

2 reacties

  1. Vader Jos rijdt ook een GT3 RS…..verder rijdt Max een AMG 63 Mercedes, een Aston Martin van de zaak en een Maserati.

  2. Vergeet niet dat toen Max deze auto kocht nog niet bekend was dat er naar verluidt meer dan 6.000 van geproduceerd worden. De verwachting was dat er maximaal 2000 geproduceerd konden worden. De dalende prijzen van de GT3 RS zijn iets van de laatste maand. De kans is aanwezig dat ze onder nieuwprijs gaan zakken. Een troost: dit is gebeurd met alle Rs’en en GT3 RS’en in het verleden, maar uiteindelijk stegen ze er weer (ruim) bovenuit.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.