Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

De purist uithangen heeft totaal geen nut, turbo’s zijn here to stay en dat hoeft ook helemaal geen probleem te zijn. Dat hebben we gezien met de 991.2 911 en de 718 Cayman en 718 Boxster. Een ding blijft een issue: het geluid. En dat wordt pijnlijk duidelijk als je twee geblazen supercars naast elkaar zet.

Waar vroeger een Ferrari 458 Italia jankte als een wolf bij volle maan, klinkt diens opvolger, de 488 GTB nu totaal anders. Een meesterlijke machine, maar totaal andere sound. Een Porsche 911 Turbo S had altijd al een turbo, maar zet ‘m naast de Ferrari en het lijken wel twee ouwelui met bronchitis die het hoogste woord proberen te voeren.

Hadden we nooit geweten hoe het ook had kunnen klinken, dan had deze revbattle natuurlijk totaal niet tegengevallen. Het jammere is dat we onderdeel van een van de laatste generaties zijn die beiden in volle glorie hebben meegemaakt en de rest van ons leven met weemoed zullen terugdenken aan die goeie ouwe tijd, toen turbo bij sommige merken nog een vies woord was en bij andere een optie om de sportauto sneller te maken, in plaats van emissievriendelijker.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Advertenties
Luxury-ins
EQ Performance
WK Automotive

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.