Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Porsche gaat drie versies aanbieden van de Mission E. Door het vermogen te laten variëren, kan het merk mooi een opbouw qua prijs en techniek implementeren. Elke versie krijgt zijn eigen specifieke uitrusting.

Twee versnellingen

De constructeur biedt keus uit een variant met 300 kW (402 pk), een tweede met 400 kW (536 pk) en een derde met 500 kW, oftewel 670 pk. Het vermogen van de motor voorin blijft beperkt tot 160 kW en 300 Nm, ongeacht de versie. Voor de motor achterin worden twee afgeleiden bestudeerd. De eerste ontwikkelt 240 kW (340 Nm) en de tweede 320 kW (550 Nm). In beide gevallen wordt het blok gekoppeld aan een automaat met twee versnellingen.

0-100 in vier seconden

De topuitvoering zou naar verluidt in minder dan 4 seconden naar de 100 km/h kunnen sprinten. Opvallend daarbij is dat het lijkt dat de Mission E van een overdrive wordt voorzien, zodat hij ook langere tijd een behoorlijk tempo aan kan houden. Een echte Porsche dus. De eerder al beloofde actieradius van 500 kilometer staat nog steeds. In reële omstandigheden. De bedoeling is dat ook het opladen relatief snel gaat dankzij accupakket dat tot 800 Volt opgeladen kan worden. 80 procent bijladen in slechts 20 minuten is hierdoor haalbaar.

Instapmodel

Naar verluidt gaat Porsche in een later stadium een instapversie met louter achterwielaandrijving aanbieden. Porsche gaat naar verwachting vanaf volgend jaar het instapmodel aanbieden voor een prijs tussen 75.000 en 80.000 dollar. Daarvoor koop je een auto met een actieradius van zo’n 500 kilometer. Wel lijkt de prijs fors voor een auto van het kaliber BMW 3 Serie en Audi A4. Aan de andere kant: de Mission E komt in de line-up tussen de 911 en de Panamera te staan, maar zou evenveel binnenruimte bieden als de Panamera dankzij de ruimtebesparende elektrische aandrijving.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Advertenties
Luxury-ins
EQ Performance
WK Automotive

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.