Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dat het succes van Singer niet zonder navolging zou blijven, was van meet af aan duidelijk. Zelden trof een ‘backdate’ zo het hart van de Porsche-fans. Ze zullen het nooit hardop zeggen bij Porsche, maar het leidt geen twijfel dat de 911R er waarschijnlijk nooit was geweest wanneer de Amerikaanse firma niet was gekomen met hun mooie, basic lofzangen op het origineel.

Yellowbird

Ook de firma RUF heeft zich op de backdates gestort, al zit het verhaal hier een beetje anders. De 700.000 euro kostende Yellowbird was misschien ook pas ontworpen nadat het succes van Singer evident was, maar zij hebben in ieder geval nog een ‘recreation’ gemaakt van hun eigen succesmodel uit de jaren tachtig. En ook hun nieuwste creatie – deze week onthuld op de Autoshow van Genève – verwijst naar een succesmodel uit het verleden. Het is namelijk een eerbetoon aan de SCR uit 1989.

Buizenchassis

De Duitse firma Ruf is een van de weinigen die zich autofabrikant mag noemen in plaats van tuner en toch spullen van Porsche mag gebruiken. Desondanks is de huidige SCR geen verbouwde klassieke 911, maar een volledig nieuwe auto, waar twee jaar ontwikkelingswerk in zit. Het model is opgebouwd rond het buizenchassis van de CTR (oftewel Yellowbird) en voorzien van een koolstofvezel koets.

510 pk

De nieuwe SCR heeft – in tegenstelling tot de iconische modellen van Ruf – geen gigantische whale tail. In plaats daarvan is de auto voorzien van een spoiler die op commando naar buiten kan komen. De slechts 1.250 kilo wegende coupé wordt aangedreven door een 4.0-zescilinder met 510 pk en 469 Nm, die wordt gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. De topsnelheid bedraagt 320 km/h. Een prijs of oplage wordt niet genoemd, maar de basisprijs zal toch zeker boven de 500.000 euro liggen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Advertenties
Luxury-ins
EQ Performance
WK Automotive

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.