In navolging op de recentelijk geïntroduceerde 911 T, de meer gefocuste variant met minder opsmuk, volgt er nu ook een Cayman T. De marketingmachine in Stuttgart werkt weer op volle toeren en laat tevens zien waar Porsche goed in is. Het creëren van nieuw marktaandeel binnen een hijgerig segment waar je eerder uit verdrongen wordt dan verwelkomd.
De nieuwe T zal waarschijnlijk een gekietelde versie krijgen van de 2,5 liter flat-four, met zo’n 360 pk. Wat kunt u verder verwachten: dunner glas, eenvoudige en lichtgewicht ‘deuropeners’, sportstoelen en het uitblijven van een audio-systeem. Dit moet zo’n 20 kg gewichtsbesparing gaan opleveren. Weet u dat een gemiddelde Porsche eigenaar zo’n kilogram per jaar aankomt? Dus u kunt weer even vooruit zonder acceleratieverlies.
Natuurlijk krijgt de nieuwe T een sportuitlaat, een chrono-pakket waardoor u ook 10 mm dichter bij het wegdek ‘zit’ en 20 inch aluminium velgen. Dit alles gezien hebbend kan het niet anders zijn dat ook het huidige model van de Cayman aan het einde van zijn levenscyclus zit en dat wij al een volledig nieuw model zullen gaan zien in 2020.
Eén reactie
Typisch weer een auto bedacht door marketingmannetjes bij Porsche. Licht gewicht ??? Minus 20 kg ? Slaat nergens op. Porsche maakt al sinds 1992 (de 964 RS) geen lichtgewicht auto’s meer, terwijl het merk haar status , en met name prestaties op de circuits, heeft opgebouwd met het produceren van (extreem-) lichte auto’s. Jammer.