Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Er was eens een man genaamd Siegfried Rudolf, woonachtig in Oostenrijk en eigenaar van een auto-/tuningshop die zich specialiseert in VW en Porsche. Op een dag parkeerde hij zijn Volkswagen Kever naast de Porsche Boxster van zijn vrouw en er bekroop hem een waanzinnige gedachte…

Perfect huwelijk

Het viel Siegfried op dat beide auto’s een vrijwel gelijke wielbasis hadden. En dus, je raadt het al, was het idee voor de Bugster daar. Rudolph nam zijn zaag en ging aan het werk. De Boxster werd volledig ontdaan van zijn carrosserie waar de Kever zijn chassis moest achterlaten. Verrassend genoeg ging het huwelijk tussen de Kever-body en het chassis van de Boxster zonder enige moeite. Rudolph monteerde vervolgens rondom custom wielkasten om de grote 18-inch velgen te laten passen en monteerde instelbare demping om zo een mooi geheel te creëren. De Boxster gaf verder zijn interieur en dashboard delen, die vervolgens ook werden aangepast om beter te passen bij het geheel.

Sleeper

Het resultaat? 270 pk in een auto die in eerste instantie niets meer lijkt dan een gewone VW Kever uit ’73 maar die qua weggedrag een feest is om mee te rijden en menig sportieve auto eruit ‘hoekt’. Een echte sleeper dus. De enige elementen die zijn ware aard lichtelijk verraden zijn de typische luchtinlaten voor de achterwielen en de bredere wielkasten.

Al met al een waanzinnig leuk project van Mr. Rudolph. De volledige speclist vind je hieronder, onder de galerij!

Manufacturer: CARMAXX Classics
Body: VW Beetle 1303 S
Year 1973 as a self – supporting body welded
Frame: Porsche Boxster S

Year: 2000
Engine: 6 cylinder Boxstermotor (built as a mid-engine)
Capacity: 3179cm ³
Power: 270 hp at 6,250 rpm – Tuning using intake manifold, exhaust and ECU tuning)
Transmission: 6 speed gearbox original Porsche
Brakes: ABS with original Porsche
Suspension: Adjustable sports suspension
Tires / wheels: 225/40 | HA 9×18 ET50
205 / 40 | FA 8,5 x18 ET56
Colour: Grigio Telesto Metallic (Lamborghini color)
Curb weight: 1098 kg
Length: 4110 mm
Width: 1800 mm
Height: 1440 mm
Trace dimensions: vo 1455 mm | 1508 mm hi
Maximum speed: approx 230 km / h
Acceleration: 0-100km / h in about 5 seconds.
Fuel consumption: 100 km approx 9l Super
Admission: Officially approved as a Porsche Boxster S with a modified structure
Other: fenders, running boards and rear bumper are hand-made special parts in their original appearance

(bron: Dedeporschesblog)

Advertenties
Luxury-ins
EQ Performance
WK Automotive

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.