Kloon van Porsche 911 2.7 Carrera RS te koop

Vraag een willekeurig Porsche-fan wat zijn ultieme klassieke 911 is, en de kans is groot dat je als antwoord krijgt: de Porsche 911 2.7 Carrera RS. Geen wonder, want de RS is een prachtige auto en heeft de toon gezet voor 40 jaar aan onverslaanbare 911’s.

Onbetaalbaar

Als je bedenkt dat de 2.7 RS slechts een rework was van de 911 S om de auto gehomologeerd te krijgen voor Group 4 heeft de auto wel een hele grote indruk achtergelaten. Oorspronkelijk hoefde Porsche maar 500 van deze auto’s bouwen, maar na de overweldigende response werden er zo’n 1.500 exemplaren geproduceerd. Dat zijn er redelijk wat, maar toch betaal je je letterlijk scheel voor een mooi exemplaar. Onlangs nog ging er een exemplaar uit de collectie van Don Davis onder de hamer, met een opbrengst van $ 460,000. Nou was het exemplaar in kwestie wel in nagenoeg perfecte staat, maar het geeft wel aan waar de grens ligt.

Geen replica

De auto in dit artikel is geen replica. Wanneer je een replica bouwt, doe je je best om de auto natuurgetrouw na te bootsen. De eigenaar van deze ’87 Porsche 911 heeft nooit die intentie gehad. De 911 begon zijn leven als 3.2 Carrera, en werd vijf jaar geleden geofferd om de droom van de eigenaar te verwezenlijken. Een 2.7 RS, maar dan zoals ie midden jaren ’80 zou hebben bestaan. De auto werd voorzien van een RVS uitlaat, een Wevo shifter en een performance chip, en werd in 2010 helemaal overgespoten, in RS-trim.

De ‘echte’ fans onder ons zien natuurlijk meteen de verschillen met een originele 2.7 RS, met name wanneer je het interieur onder de loep neemt, maar het grote gros zal het verschil niet zien. Het is maar net wat je wilt bereiken met een Porsche als deze. Wil je een 911 die klassiek aandoet en dagelijks rijbaar is, dan is dit een verrekt goed alternatief. Gaat het je om de originaliteit, dan kun je beter verder kijken. Maar als het je niet uitmaakt, dan kun je al vanaf $ 55,000 dollar meebieden op deze kloon. Maar wees snel, morgen kan ie al weg zijn…

Advertenties
Luxury-ins
EQ Performance

2 reacties

  1. Geert, Ik ben in het bezit van een Porsche 911 S 2.4 1973 Bagia Red met Electrisch schuifdak en originele Ricaro zetels.Auto gekocht in 1990 van Eerste Eigenaar in USA New Mexico. Auto is volledig origineel,maar wel opnieuw gespoten en Motor open geweest. Gaat daar ook de waarde van naar beneden. Het is geschat 2 jaar geleden op 125000euro.Graag Uw advies.
    Groeten, uit België Neels Pierre

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.