Al een beetje Cayman GT4-moe? Wij nog lang niet. Want in retrospectief zal blijken dat dit de auto is waarmee Porsche de komende decennia zijn sportieve imago mee in stand houdt. Nu de 911 steeds meer een Panamera coupé wordt en de GT3’s met automaat worden geleverd, kan er maar één echte sportieve auto overblijven en dat is de Cayman GT4.
2000 exemplaren
Niet zo raar ook, want met de 911 heeft Porsche steeds meer moeite om de concurrentie (allemaal met middenmotor of motor voorin) bij te blijven benen. Met de Cayman hebben ze een super-package in handen. Hoewel de oplage niet gelimiteerd is, kunnen er slechts 2000 gebouwd worden in de periode dat dit model meegaat. Er zullen er wel een paar sneuvelen op het circuit, denken wij.
RS Porsche Magazine
Vasthouden en wegzetten dus, lijkt het devies. Maar probeer dat maar eens met een auto die zo lekker rijdt als de GT4. Vraag maar aan Peter Hilhorst van Autovisie, die verantwoordelijk was voor dit filmpje. Zijn verslag is ook te vinden in het komende nummer van Autovisie en in de nieuwe RS Porsche Magazine, die begin april in de winkels ligt.