Deze Sahara Beige IROC werd door Emmerson Fittipaldi naar pole positie gereden in de eerste IROC race op Riverside in november 1973. Daarna werd de auto verkocht aan John Tunstall, die ermee racete tijdens het IMSA kampioenschap van 1974 tot 1978. Tunstall liet de auto op een gegeven moment helemaal ombouwen naar 935 flatnose specificaties. Vervolgens werd de auto verkocht aan Pablo Escobar. Ja inderdaad, die Pablo Escobar. Pablo racete er in zijn hoogtijdagen enkele jaren mee in Zuid-Amerika.
Racen was al langer een hobby van Pablito Escobar. Hij deed voordat hij berucht werd als drugsproducent mee aan de Colombiaanse Copa Renault 4, samen met zijn neef Gustavo Gaviria (die eigenlijk een betere coureur was). Sterker nog, de eerste berichten in de Colombiaanse media over Escobar gingen over zijn successen in de racerij. Hij was weliswaar een matige coureur, maar op de rechte stukken was zijn auto onverslaanbaar. Uiteraard zijn er nooit onrechtmatigheden ontdekt aan zijn auto’s. Niet lang daarna stapte Pablo over naar snelle race-Porsches.
Volgens de overlevering wedde Escobar ooit met Ricardo ‘Cuchilla’ Londoño, een van de beroemdste coureurs van Colombia, dat hij in zijn ex-IROC 911 binnen 15 seconden afstand van Cuchulla zou finishen tijdens de heuvelklim van Medellin. Escobar hield het verlies beperkt tot acht seconden, een prestatie waar hij zeer trots op was. Pablo en Cuchilla werden goede vrienden, ze waren even oud en kwamen beiden uit Medellin.
Pablo sponsorde hem vervolgens in de internationale racerij en probeerde hem zelfs in de Formule 1 te krijgen. In 1981 deed Cuchilla bijna mee aan de Braziliaanse GP. Zijn tijden waren zeer goed in de vrije trainingen. Hij haalde top 5-tijden in een zeer slechte auto. Maar toen Bernie Ecclestone erachter kwam dat hij werd gefinancierd met drugsgeld, werd zijn Superlicentie hem ontnomen.
Pablo Escobar verkocht zijn IROC 911 aan een Amerikaan die de auto in 2009 compleet restaureerde naar originele specificaties. Alhoewel de 935-ombouw anders doet vermoeden, gaat het hier om een van de meest originele en best gedocumenteerde IROC auto’s en het was tot die tijd de enige auto die nog niet was teruggevonden. In 2012 werd de auto geveild door Mecum voor 875.000 dollar. Een meer recente transactie was de IROC auto van Jerry Seinfeld, die twee jaar geleden voor ruim 2,3 miljoen dollar werd geveild door Gooding & Company.