Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Op het Goodwood Festival of Speed rijdt Singer de Dynamic Lightweight Study voor. Die DLS baseert zich op een klassieke Porsche 911, maar gebruikt hypermoderne technologie.

Vorig jaar stelde Singer de Dynamics Lightweight Study voor, intussen is deze prachtige Porsche 911-creatie ook klaar om zich aan het grote publiek te tonen. De DLS debuteert dit weekend tijdens het Goodwood Festival of Speed met een door Williams Advanced Engineering ontwikkelde boxermotor in de achtersteven. Eentje met luchtkoeling, zoals in de goede oude tijd.

Die atmosferische boxermotor heeft een cilinderinhoud van 4.0 liter, ontwikkelt 500 pk en draait tot 9.000 toeren. De achterwielen worden aangedreven via een manuele zesversnellingsbak van Hewland-makelij. Let op de speciale luchtsleuven in het achterruitje en op de opengewerkte achterzijde, die moeten verhinderen dat de luchtgekoelde zespitter gaat oververhitten.

Bij de ontwikkeling van deze op maat van de DLS gebouwde boxermotor kregen Singer en Williams de hulp van niemand minder dan Hans Mezger, de legendarische Porsche-ingenieur die onder meer meewerkte aan de eerste 911-generaties, aan de waanzinnige 917/30 en aan de TAG-turbomotor van de McLaren MP4/2.

bron: Autowereld.be

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Advertenties
Luxury-ins
EQ Performance
WK Automotive

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.